Laskai Nelli házassági tanácsadó, párkapcsolati-, életöröm tréner megoldásai

Boldognak lenni - párkapcsolatban vagy egyedül

Top 10 önromboló mondat - ugye rád nem igaz?

2017. június 27. - Lane

Vannak, akik reggelente nem szívesen találkoznak önmaguk tükörképével, akik szerint csak szívás az élet, és nem remélnek semmi jót a jövőben. Ők azok, akik az életútjukkal nincsenek kiegyezve, akik nem értik, vagy nem tudják, hogy ők azok a kulcsfontosságú emberek, akik azért felelősek, hogy jól érezzék magukat a bőrükben.

A belső monológunk éppen annyira fontos, mint a filmek, amiket nézünk, hírek, amiket olvasunk.  Minden számít, ami történik velünk. Sokszor elég egy mondat, amit mantrázunk, egy gondolat, amitől nem tudunk szabadulni. Ha mindez bátorít bennünket, és értékesnek, hasznosnak tartjuk magunkat, akkor az szuper, de ha ez önromboló, akkor már nem annyira jó.

A kutatások szerint ezeket gondolják azok, akik nincsenek jóban önmagukkal, nincs önbizalmuk, önbecsülésük, és nem is hiszik, hogy ez lehet másként.

 onrombolas.jpg

 

Top 10 önromboló mondat (nem erősségi sorrendben):

  1. Mindent megteszek, de semmi nem visz előre.
  2. Az élet igazságtalan, az én koromban/helyzetemben/családi gyökereimmel nem érvényesülhetek.
  3. Régebben sem sikerült semmi nagy álmom megvalósítása, soha nem is fog.
  4. Én ilyen vagyok, ezen nem tudok változtatni.
  5. Nehéz dolgokon mentem keresztül, ezekből nem lehet felállni.
  6. Nem vagyok elég jó.
  7. Soha nem tudok jól dönteni.
  8. Másoknak minden könnyebben megy, mint nekem. Kár is küzdenem.
  9. Vagy egészség, vagy jó magánélet, vagy jó anyagi helyzet. Együtt mindent nem lehet.
  10. Mások sem élnek úgy, ahogy szeretnének. Az élet nem így működik.

 

Ahhoz, hogy a belső monológunkon változtassunk, jó, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mit gondolunk magunkról, mennyire tartjuk magunkat értékesnek és fontosnak, bátorítjuk-e magunkat, vagy inkább lemondásra késztetjük.

A változáshoz érdemes leírni a saját monológunkat. A reggeli öltözködéskor, a feladataink elvégzésekor, a vágyakozásunkkor, az elalvás előtti időszakban. Ha egy füzetbe feljegyezzük ezeket, és visszaolvassuk egy hetünket, tisztán látszódni fog, hogy támogatjuk-e az életünket, vállalunk-e felelősséget a történésekért, vagy áldozatként éljük meg a napjainkat.

 

Laskai Nelli
életöröm tréner

a Boldognak Lenni párkapcsolat-javító könyv szerzője (önbizalom, párkapcsolat, kommunikáció, céltervezés)