Ne engedd, hogy a félelmükkel a korlátaik mögé szorítsanak!
2014. december 03. írta: Lane

Ne engedd, hogy a félelmükkel a korlátaik mögé szorítsanak!

Sosem késő. Sem tanulni, sem megoldást keresni, sem segítséget kérni.

tavtanulas.jpgPár hete végeztem a Berkeley Egyetem The Science of Happiness, azaz a Boldogság Tudománya online kurzusán. Azért vállaltam ezt a nehéznek tűnő feladatot, mert a téma az életemhez, a szakmámhoz kapcsolódik, de azért is, mert szerettem volna kipróbálni, hogy milyen angol nyelven tanulni, vizsgázni, véleményt kifejteni. Nem volt könnyű, a család és az egyéb munkáim mellett szorítottam időt a tananyagra, a videókra, a könyvekre, de megcsináltam; mind a 16 vizsgám sikerrel zárult, és a záróvizsgámon is jól teljesítettem.

A tanulás során számtalan, jobbnál jobb életminőség javító módszert ismertem meg, amivel tökéletesen ki tudom egészíteni, más megvilágításban tálalni az ok-okozati összefüggésekre épülő szemlélet gyakorlatait. A Berkeley nagyszerű professzorai videó előadásaikban még szélesebbre nyitották számomra e módszerek kapuit. A látóköröm bővült és egy olyan közeg tagja voltam hónapokon keresztül, mely inspirált, motivált, belátásra és a jelen megélésére tanított.  Rengeteget profitáltam abból, hogy mertem belevágni egy számomra ismeretlen, mások által szinte lehetetlennek titulált tanulási folyamatba.

Mindig vannak olyan emberek körülöttünk – remélem, hogy az élettapasztalatomnak, és a sok pozitív gondolkodó ember létezésének hála egyre kevesebben – akik azt szeretnék, ha ők nincsenek valamilyen tudás birtokában, akkor te se legyél. Bármi legyen is az. Azt akarják, hogy ne tudj többet náluk, ne építsd tudatosan az életedet, mert akkor túl erőssé válik a kontraszt az ő – megkeseredett, hibáztató és másokat okoló – életükkel szemben. Ők azok, akik az önigazolásukért egészen messzire mennek. Szidnak, bagatellizálják az eredményedet, blamálják a sikereidet. De te ne vedd át a félelmüket, ne engedd, hogy a korlátaikat köréd építsék! Csak annyit vegyél fel a szavaikból, ami segítően hat rád. Ami emel, ami inspirál, ami sarkall. És szárnyalj tovább.

 Örülök, hogy nekivágtam az ismeretlennek. Örülök, hogy új tudásra tettem szert, és külön szép az egészben, hogy a tudásomat tovább adhatom mindazoknak, akik szeretnének boldog, kiegyensúlyozott, őszinteségre és tisztaságra épülő életet élni. Mert ebben a testben egyetlen életünk van, itt és most kell jól megélni. Vagy legalább is törekedni rá.

Te is megteheted. Sosem késő.

 

Kattints a karácsonyi akcióban szereplő Boldognak lenni című motiváció életmódkönyvemért ===>

 

A bejegyzés trackback címe:

https://laskainelli.blog.hu/api/trackback/id/tr546953525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása