3 egyszerű gyakorlat a lehangoltság ellen
2022. május 12. írta: Lane

3 egyszerű gyakorlat a lehangoltság ellen

eletkedvvisszanyerese.jpg

A pandémia két éve, majd az azt követő háborús helyzet jócskán megtépázta sok ember idegeit, úgyhogy, ha Te is azt érzed, hogy a hangulatodat már huzamosabb ideje nehéz emelni, akkor próbáld ki az alábbi gyakorlatokat.

Amikor rossz a kedvünk, boldogtalannak érezzük magunkat, akkor sok esetben nem tartózkodunk a jelenben. Vagy a múltban járunk gondolatban, vagy félünk egy esetlegesen bekövetkező eseménytől a jövőben. Mindkét dimenzió kiesik a kontrollunk alól, ezért hasznos arra törekedni, hogy mihamarabb visszatereljük a jelenbe a gondolatainkat.

Hogy maradj a jelenben?

 

1, múltból, jövőből a jelenbe

Felmérések szerint például mosogatás közben ritkán fókuszálunk arra, ami éppen történik. Ilyenkor az emberek általában a múltjukon merengenek vagy a jövőn filóznak, de semmiképp sem arra fókuszálnak, hogy milyen hőmérsékletű vizet éreznek a kezükön, vagy hány ponton érintkezik a talpuk a padlóval, vagy milyen illatot érzenek, milyen hangokat hallanak. Szóval, ha szeretnéd magad a jelenben tartani, akkor vedd sorra az érzékszerveiddel, hogy mit hallasz, milyen illatot érzel, mit tapintasz. Már csak azért is érdemes a jelenünkre fókuszálni, mert jellemzően itt és most nem vagyunk akkora bajban, mint amilyen rosszkedvet okoz a múlton rágódás vagy a jövőn szorongás. 

2, színek a jelenben

Amikor érzed, hogy elkap a negatív spirál, akkor hozd vissza magad a jelenbe azzal, hogy keresel 5 fehér, 4 piros, 3 kék, 2 zöld, 1 sárga dolgot magad körül. (a színek sorrendje mindegy.)

3, a belső monológ ereje

A harmadik életkedv növelő gyakorlat, amit ma hoztam, az a belső monológ. Mindenkinek van egy belső narrátora, aminek a hangján önmagát negatív vagy pozitív csengésű mondatokkal illeti. Ennek a feladatnak a lényege, hogy a kételkedő, kritizáló belső monológodat váltsd támogató, erősítő mondatokká. Mondd ki magadnak azokat a megerősítéseket, melyek az eddigi élettapasztalataidból, eredményeidből fakadnak. Például: Értékelem magamban, hogy a nehezebb feladatoknak bár vonakodva, mégis nekivágok. Sokszor félek, de a legtöbb esetben leküzdöm a félelmemet. Ügyesen megoldottam ma ezt és ezt a feladatomat.

Próbáld ki mindhárom feladatot, és naplózd le, hogy melyik milyen hatással volt rád. Az első próbálkozások alkalmával lehet, hogy idegenkedsz egy kicsit a feladatoktól, ne torpanj meg, ez valószínű, hogy azért van, mert még szokatlan számodra. A fenti gyakorlatok eredményességét még a Berkeley Egyetem boldogságot kutató professzorai is elismerik, szóval ne torpanj meg a szokatlanság érzése miatt.

Egy életed van, itt és most van kontrollod az életed felett, próbáld magad minél többször felhúzni a rossz hangulatból.

 

Laskai Nelli, házassági tanácsadó, életöröm tréner

 

Borítókép: pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

https://laskainelli.blog.hu/api/trackback/id/tr317829797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása