Gyors kommunikációs beszélgetés pároknak
2023. január 19. írta: Lane

Gyors kommunikációs beszélgetés pároknak

 

kommunikacios_segitseg_paroknak.jpg

Lehet, hogy számodra is ismerős a szituáció, amikor a pároddal próbáltok megbeszélni valamit, szeretnéd megkérni valamire, de csak egy hatalmas vita, vagy sértődés lesz a vége. Nem értitek egymást, elbeszéltek egymás mellett és nem derül fény arra, hogy mi is az igazából, amit szeretnétek átadni egymásnak.

Kommunikációs problémákat okoz többek között, ha:

 

  • nem hallgatjátok végig egymást
  • nem fejezetitek ki jól az igényeteket
  • nem világos a beszélgetés célja
  • sértő a hangnem vagy a szóhasználat
  • hergelő szavakat használtok
  • vádaskodás és szidalmazás hallatszik ki a mondataitokból
  • azon megy a vita, hogy kinek van igaza
  • meg akarjátok győzni a másikat, hogy ismerje el az igazatokat
  • rámordultok a másikra
  • otthagyjátok a beszélő társatokat, vagy telefonozni kezdtek
  • nem nyugtázzátok, hogy értitek, amit a másik mond
  • nincs érdeklődés a másik mondanivalója iránt
  • nincs tisztelet és szeretet a szavaitok mögött
  • manipulálni akarjátok a másikat az őszinteség helyett
  • a szavaitok inkább büntetnek és rombolják a másik felet

 

Ami az eredményes kommunikáció felé visz:

 

  • megfelelő időben, megfelelő hangnemben, megfelelő szavakat mondani
  • meghallgatni a beszélő felet, kifürkészni vagy megkérdezni, mi a pontos igénye, mit szeretne tőlünk most hallani, vagy látni
  • a kérés pontos kifejezése, tiszteletteljes megfogalmazása
  • vállalni valamit és vállalást kérni a társtól a megoldás érdekében
  • jelezni, hogy figyelünk rá, értjük, amit mond
  • támogató, dicsérő szavakat használni a kritika helyett/mellett
  • kikérni a másik véleményét
  • ha kérdést kapunk, válaszolunk és nem pedig kifogásokat keresve megkerüljük a válaszadást
  • sértődés és visszavágás helyett megérteni a társ érzéseit és arra reagálni
  • tartani a szemkontaktust, nem babrálni telefonnal, távirányítóval
  • összegezni a hallottakat, és vállalást tenni a megoldás érdekében
  • adott esetben elfogadni, hogy nem egyezik a vélemény és visszatérni a probléma-megoldás vonalhoz

Segítő mondatok:

 

  • Arra szeretnélek kérni, hogy…
  • Én ezt fogom tenni az ügy érdekében, téged arra kérlek, hogy…
  • Mit szeretnél, mit tegyek most?
  • Miből érzed ezt?
  • Miből éreznéd azt?
  • Hogyan tudok hozzájárulni a megoldáshoz?

Az érzelmi állapotunk nagyban befolyásolja, hogy miként kommunikálunk a társunkkal. Ha ideges vagyok, valószínű, hogy az érzelmi állapotom el fogja vinni a beszélgetés nyugodt vonalát. Ha úgy fogalmazok, hogy abból a társam személyes támadásként magára veszi azt, amit hall tőlem, akkor vagy vissza fog támadni, vagy meg fog sértődni, ezért arra is figyelni kell, hogy mikor, mit és hogyan mondunk. A sikeres kommunikáció szempontjából hasznos, ha a kritikát őszinte dicséretek közé csomagoljuk.

Egyes beszélgetésekre jól fel lehet készülni. Gondold ki, hogy mi a kiinduló és mi az érkező helyzet, milyen üzenetet szeretnél pontosan átadni a társadnak, milyen szavakat fogsz használni és mi a megfelelő pillanat és helyszín a beszélgetésre.

Azt tapasztalom, hogy némi gyakorlás után a párok többsége könnyen megtanul helyesen és szeretetteljesen kommunikálni egymással és békésen rendezni a konfliktust közöttük. Ha a te kapcsolatodban is problémát okoz a kommunikáció, javaslom, hogy fektessetek egy kis energiát ennek javítására. Ha gyorsan szeretnétek, személyreszabottan fejlődni ezen a téren, itt tudtok időpontot egyeztetni velem.

Minden jót kívánok Nektek!

 

Laskai Nelli
házassági tanácsadó, mindfulness life coach

A bejegyzés trackback címe:

https://laskainelli.blog.hu/api/trackback/id/tr918029848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása