7 hatékony megerősítés párkapcsolatban élőknek
2017. november 08. írta: Lane

7 hatékony megerősítés párkapcsolatban élőknek

A tapasztalataim alapján elég gyakori eset, hogy a párok egy idő után elveszítik a motivációjukat, „nyeregben érzik magukat”, tudják, hogy kialakult már a közösségük, esetleg össze is házasodtak, ami még inkább adott nekik egy plusz megnyugvást, hogy most már révbe értek. Ugyanakkor az, hogy nem tesznek erőfeszítést a kapcsolat erősítésére, előbb-utóbb visszahat, és megmutatkozik a kapcsolat minőségében.

pexels-photo-341520.jpeg

Nem mutatja már ki, hogy szeret – panaszkodik az egyik fél. Miért teperjek, ha neki semmi nem jó? – kérdezi a másik. És megkezdik a játszmázást, a vádaskodást, a másikra mutogatást, és beleülnek egy várakozó üzemmódba, miközben változást igényelnek magukban és maguk körül. Ami persze nem úgy érkezik, ahogyan elvárják.  Mindaddig, amíg a távolodás elő nem idéz valami olyan felrázó helyzetet, hogy belássák, felismerjék, elismerjék, hogy mindkét félnek változtatnia kell ahhoz, hogy ez a kapcsolat jól működjön.

A szokásaink lecseréléséhez – a párkapcsolatot is a szokásaink működtetik – szóval a lecseréléshez először a gondolkodásunkon kell változtatni. A belső monológon, a helyzetben való részvételünk megítélésén, a másik emberről alkotott véleményünk pozitív vagy negatív előjelén.

Kezdetben az agyunk a régi lemezt fogja pörgetni. Ha a társunk továbbra sem azt teszi, amitől mi kényelmesen éreznénk magunkat, akkor előfordulhat, hogy hiába hoztuk meg a döntésünket a változásról, mégis ugyanaz kattan be, ugyanazt fogjuk skandálni, mint eddig. És amiről már megállapítottuk, hogy nem célravezető. Javaslom, hogy ilyenkor ne adja fel senki, hanem könyvelje el, hogy ez a folyamat része, majd döntsön arról, hogy más hozzáállást választ. Tegyen fel egy új lemezt!

A kizökkentéshez, a javításhoz, a pozitív hozzáálláshoz segítségül hoztam néhány kapcsolat-erősítő megerősítést.

1, Szeretem és megbecsülöm a társam. Nem természetes, hogy velem van. Azért van velem, mert engem választott. Én pedig azért vagyok vele, mert őt választottam.

2, Hiszek a változásban, hiszek önmagamban. Hittel teszek a párkapcsolatért.

3, Kreatívan, elfogadóan és szeretetteljesen állok a párkapcsolatban felbukkanó feladatok előtt. Tudom, hogy sok múlik az én viselkedésemen.

4, Ahogy nekem, úgy a páromnak (és mindenki másnak) is vannak hibái. Fejlődő lények vagyunk, van esély arra, hogy olyan kapcsolatban éljünk, amelyben boldogok vagyunk.

5, A boldog házasság mindenki számára elérhető, aki tesz érte. Én szívesen változom azért, hogy békésebb, harmonikusabb kapcsolatban éljek.

6, A társam nem azért van mellettem, hogy kötelezően boldoggá tegyen engem. Én vagyok az, aki tehet a saját boldogságáért, de értékelem minden igyekezetét.

7, Ma olyan dolgokat teszek, amikről tudom, hogy a társam szeretve érzi magát, és erősíti benne az érzést, hogy velem akar lenni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://laskainelli.blog.hu/api/trackback/id/tr1313205019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása