A párkapcsolati magány ellenszere
2022. július 20. írta: Lane

A párkapcsolati magány ellenszere

 

elhidegulthazassag.jpeg

 

Helga és Ferenc már több, mint tíz éve együtt élnek. Három kisgyermekük született ebből a szerelemből, ma már családként gondolnak magukra. Helga pár éve érezte meg először, hogy bár mindenük megvan, valami mégis hiányzik. Nem érzi azt a szeretetet, amit vágyna megkapni. Látja, hogy Ferenc jó apa, de a férfi-női energiák nem mozdulnak a kapcsolatban. Ferenc szerint Helga jó anyuka és ezt értékeli, de sok visszautasítást élt meg a testiség területén, ami miatt a férfi-női kapcsolódást inkább nem is erölteti.

Helga: Mindketten el voltunk fáradva a gyerekek és a munka miatt. A házat is át kellett építeni, munka volt bőven. Sok apró súrlódásunk volt, ami akkor nem is tűnt többnek bosszantó egyet nem értésnél, de ennyi év után úgy látom, hogy ez a sok apróság eltávolított egymástól bennünket.

Ferenc: Helga szerint nem voltam elég romantikus. Nem bókoltam, nem kedveskedtem neki. Amiben van is igazság, de pont érte meg a gyerekekért dolgoztam annyit, hogy ezekre nem maradt energiám. Azt hittem, megérti, hogy mi zajlik és megdöbbentett, hogy a végén azt mondja, magányos és elhanyagoltam. Én is sokkal többet bújtam volna vele össze, de elfogadtam, hogy nincs kedve hozzá. Abban bíztam, ha véget ér az építkezés, ha iskolába mennek a gyerekek, majd minden jobb lesz. Én is érzem ezt a magányt, mégsem vágtam a fejéhez soha.

Kiút a párkapcsolati magányból

Helga és Ferenc nem szeretnének szakítani, de ebben az állapotban sem szeretnének maradni. Akkor mit tehetnek?

Az érzéseik azonosítása és feltárása után valószínű, hogy döntést fognak hozni, hogy valamit kezdeniük kel a kapcsolattal. Vagy együtt, vagy külön, de most már megérett a helyzet arra, hogy beszélni tudjanak a szándékaikról. Ha együtt szeretnék folytatni az útjukat, akkor áttekintik, hogy milyen szokásokat kell lecserélniük, milyen gondolkodási módot kell korrigálniuk ahhoz, hogy valóban egymás felé tudjanak újra fordulni. A sérelmek felhánytorgatása nem segíti őket, de a sérelmek feloldása igen. Ha őszintén rá tudnak hangolódni a saját és a társuk fájdalmára és igényére, akkor talpra tudják állítani a kívánt kapcsolatot.

A szeretet, ami összeköti őket jó alap arra, hogy legalább megpróbálják a közeledést, a párkapcsolati működésük újrahangolását.

Mi nehezíti, hogy újra egymásra találjanak?

 

  • Ha nincs kellő energiájuk (fel kell szabadítani hozzá),
  • nincs céljuk,
  • a szemüket nem tartják a céljukon,
  • nincs hitük a kapcsolatukban,
  • a sérelmek nem oldódnak fel,
  • nem tudják jól kommunikálni, hogy mi zajlik bennük, mit szeretnének,
  • ha a konfliktusaikat nem tudják jól kezelni,
  • ha nem dolgoznak önmagukon is (ez kétszer aláhúzva), ugyanis nem fog javulni a párkapcsolat, ha a saját fejlődésükre nem fordítanak energiát.

Napjainkban azt szoktuk meg, hogy ami nem működik, azt kidobjuk, ezért minden javítási kísérlet szokatlanul megterhelőnek tűnhet.

Szakmámból fakadóan számos sikertörténetet láttam, és mondhatom, hogy elég távoli helyzetből is találtak újra egymásra emberek, szóval a vállalkozás nem lehetetlen. Azonban elengedhetetlen, hogy felmérjék a felek, mit miért tesznek úgy ahogy, és milyen régi sebekből, tanult viselkedési mintából fakad ez, és hogyan lehet javítani egyes rossz berögződésen a sikeres, boldog párkapcsolat érdekében.

Ha a párkapcsolati közeledés és újraépítés stratégiádat szeretnéd, hogy együtt megtaláljuk, ide kattintva olvashatsz a részletekről.

 

Kép:Pixabay

A bejegyzés trackback címe:

https://laskainelli.blog.hu/api/trackback/id/tr3617887201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása